Popular Post Aly Posted December 17, 2017 Popular Post Share Posted December 17, 2017 Безмасляні компресори Міол 81-120 (без ресивера) і 81-125 (те ж саме, тільки з ресивером) користуються великою популярністю серед моделістів. У тому числі завдяки порівняно невисокій ціні. На жаль, у тому числі через невисоку ціну часто-густо з компресором виникають проблеми. Однією з найпоширеніших проблем - компресор перестає давати тиск, або дає тиск дуже повільно і слабо. Проблемою в цьому як правило є клапан на поршні насосу. Зіткнувшись з цим вперше, я думав купувати новий компресор, але в той момент грошей не було, та й очікувати не хотілося, тож я примудрився відремонтувати його протягом півгодинки з підручних засобів, ледве не на колінках, з'ясувавши при цьому, що купувати новий точно не потрібно! Я відремонтував його швидкоруч і тимчасово за допомогою "Рідких Цвяхів" і старого силіконового чохла від мобільного телефону, сподіваючись, що воно просто протримається ще пару годин, поки я дофарбую модель. Воно протрималося майже півроку, і тільки вчора, коли я реально фарбував дуже багато, через перегрів компресора клей не витримав, і силіконовий клапан відвалився. Я це відразу зрозумів по тому, що трохи змінився звук і, не зважаючи на постійну роботу компресора, тиск перестав збільшуватись. Цього разу я вже був готовий до ремонту на іншому рівні. І додатково вирішив відзняти процес і поділитися ним з вами, бо проблеми з тиском компресорів Міол виникають у дуже багатьох користувачів. Власне конструкція компресору Міол 81-125: Клапан на поршні - це деталь № 18: Клапан - це така тоненька металева пластинка з пружинного металу. З часом під неї набивається бруд, і вона перестає герметично закривати отвір на поршні, через що не зважаючи на нормальну роботу двигуна компресора закачування повітря або слабшає, або геть зупиняється. Окрім того металева пластинка не щільно прилягає до поверхні поршня, через що навіть новий компресор накачує повітря повільно. Після заміни металевої пластинки на силіконову в мене помітно виросла швидкість накачування ресивера до максимуму. Для заміни пластинки або просто її чистки розбирати весь компресор геть не потрібно, все робиться дуже швидко і просто! Беремо шестигранну головку на 2,5 (підійде у тому числі ключ для збирання корпусних меблів): Викручуємо гвинти, якими кріпиться кришка з оребренням охолодження: Обережно викручуйте два гвинти з боку вимикача, бо ними кріпиться також ручка переноски компресора. Під гвинтами знаходяться ущільнювальні контровочні кільця, не загубить їх, бо компресор дуже вібрує під час роботи, і гвинти можуть самовикрутитись, що призведе до розгерметизації камери компресора: Беремо ключ на 14 і відкручуємо гайку, яка кріпить повітряну трубу до головки поршня Крутити бажано акуратно, бо там гумові ущільнювальні кільця, їх також варто не губити і не пошкодити. Тепер акуратно знімаємо кришку. Датчик тиску я навіть не від'єднував: Під цією верхньою буде кришка власне циліндру компресора, ось така чорненька. Акуратно знімаємо її: Як бачите, в мене вже немає клапана на своєму місці. На жаль, коли я ремонтував компресор вперше, в мене не було нормальної викрутки, як зараз, я примудрився зірвати шліци з гвинта, який кріпив пластину до головки поршня (головка гвинта праворуч від викрутки.). Всі спроби викрутити його тоді геть провалилися, я психував і поспішав все закінчити (є в мене така вада), саме тому я й скористався клеєм. Можливо, якщо б я зміг відкрутити гвинт і просто зняти пластину, а потім замість неї прикрутити силіконову - воно б працювало і досі. Але вийшло так, як вийшло, тож треба працювати далі. Знімаємо з поршня циліндр: Вирізаємо з гуми клапан: Гуму можна взяти зі старої автомобільної покришки, або навіть велосипедної покришки. В мене була стрічка гуми, куплена колись в "Епіцентрі", товщиною міліметр, я вирізав клапан саме з неї. Гума витримує високу температуру і добре приклеюється, тому вона краща за силікон, який був використаний в перший раз, але насправді замість гуми можна використати і інший матеріал. Тільки бажано не пластик, бо компресор сильно нагрівається під час роботи, і пластик може поплавитись. Саме враховуючи температурний режим, цього разу я використав термостійкий клей: За допомогою цього клею я наклеїв гумову пластинку клапану на очищену розчинником поверхню поршня: Нагадаю, що клеєм я користуюсь вимушено, можливо, іншим буде потрібно просто викрутити гвинта, поставити клапан і закрутити його назад, можливо навіть з металевою пластиною, просто підклавши гумовий клапан під металеву пластину, передбачену конструкцією. Акуратно зібрав все у зворотньому порядку. Вся робота зайняла в мене значно менше часу, ніж зайняло написання цього тексту. Клей застигає протягом 4-5 годин, хочу надати йому трохи додаткового часу, тож вмикати компресор для перевірки я буду вже завтра зранку. Але я впевнений, що все буде нормально. Якщо щось буде не так - я знову швиденько його розберу і з'ясую, в чому річ. Бо розбирати його і ремонтувати - значно швидше, ніж заробляти гроші на новий компресор, а потім чекати, коли його тобі доставлять... АПД: Зранку попрацював - компресор накачує ще швидше, ніж раніше, і при цьому гріється значно менше. Gillman, Олексій Єременко, Андрій Бутко and 6 others 1 3 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Сергій Фляшко Posted December 17, 2017 Share Posted December 17, 2017 Дякую!!! Сподіваюсь що не знадобиться, але як кажуть: "інформований = озброєний". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
base Posted December 17, 2017 Share Posted December 17, 2017 Дякую! Треба вже і своєму зробити профілактику... а то не тримає довго тиск Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aly Posted December 17, 2017 Author Share Posted December 17, 2017 3 хвилини назад, base сказав: Дякую! Треба вже і своєму зробити профілактику... а то не тримає довго тиск Якщо саме не тримає - треба перевіряти герметичність з'єднань і ресивер. Тут власне клапан ні до чого. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Олексій Єременко Posted December 18, 2017 Share Posted December 18, 2017 Величезна подяка за надкорисну статтю! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aly Posted December 18, 2017 Author Share Posted December 18, 2017 Та будь ласка! Радий, якщо буде комусь в нагоді. Я б зараз взагалі б новий і ще жодного разу не включений компресор - розібрав би відразу повністю, змазав би всі стики герметиком, змазав би рухомі частини графітною змазкою, задув би в ресивер силіконового масла, а клапан замінив би гумою - і вже потім працював би... Олексій Єременко and Андрій Бутко 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tali Posted December 18, 2017 Share Posted December 18, 2017 Дуже вдячний, Али. Впевнений, буде корисна багатьом. Aly 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Андрій Бутко Posted December 21, 2017 Share Posted December 21, 2017 Дуже цікава та корисна інформація, щиро дякую! Була в мене така біда, але розібрати самому сил не вистачало, то ж просто відвіз до ремонту:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.