Jump to content

SEM Model готовит IMAM Ro.58


Tali

Recommended Posts

Сейчас небось заломят цену за смолу. Построенный в единственном экземпляре бесславный самолет... Если уж очень хочется отметить это направление, то можно взять ЛНД-шный Ro. 57. Он хотя бы серийно выпускался. 
photo_2_1448348755.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hello everyone, this is my first post on this site.
My name is Fabrizio, I am a 55 year old Italian modeller, lover of 1/72 scale aircraft.

I write this message for a clarification about this "infamous plane" the IMAM Ro.58:

The IMAM Ro.58 was an Italian twin-engined, two-seat monoplane heavy fighter and attack aircraft, a development of the IMAM Ro.57. First flown in May 1942, it was considered a general improvement over its predecessor (IMAM Ro.57), mainly due to the substitution of higher power Daimler-Benz DB 601 engines for the Fiat A.74 engines used on the Ro.57. Initially it had many problems and during the maiden flight only the proficiency of the test pilot, capt. Adriano Mantelli, saved the plane.

The performance of the aircraft with the DB 601 engines was much better than even many single engine fighters of the time (605 km/h at 5,000 m, 1,500 km endurance, 10,500 m ceiling). More heavily armed than its predecessor, with five forward-firing MG 151s; three in the nose and two under the belly (the underbelly guns were not present during the first flight tests) and one 12.7 mm rear-facing Breda-SAFAT machine gun.Tested alongside an Me 410 (DN.605 powered) it was found to be superior, but even so it initially had its share of problems that delayed production. By the time it was refined it was too late for Italy, and there were no resources even for single-engine fighters, much less the more expensive twin-engined ones.

As with the Ro.57, which was not put into production in 1940 or 1941, the Ro.58, better armed and faster appeared only in May 1942, and too late to be produced in any numbers, as Italy surrendered to the Allies in September 1943.

Thanks for reading.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Новые сообщения на форуме

    • Да, но без фанатизма - ватной палочкой легонько краску, потом точно также поверх лака. Тут главное хорошо обезжирить пластик и между всеми этапами дать хорошенько всему просохнуть (не менее 12 часов). Я проделывал тест на отрыв с обычной малярной липкой лентой - всё отлично держится.
    • Процесс идёт, но из-за других дел и моделей очень постепенно. Во время внутренней и внешней деталировки ванны возникла необходимость окрасить в «полированный металл» гидравлические ограничители подвески катков. Тут я в очередной раз убедился, что для таких вещей одним из лучших решений является старая но верная «Валлеховская» комбинация: черная глянцевая грунтовка -> краска Metal Color «серебро» -> лак «Metal Varnish» Покрашенный и отполированный «уховерткой» тестовый образец  Покрашенные и отполированные ограничители Изумительно мелкий пигмент! При этом что грунт, что краска, что лак ложиться аэрографом ровненько, а краску можно даже кистью нанести так, что окрашенная поверхность будет выглядеть как настоящая полированная сталь. 
    • Вдалого моделювання !!! Виглядає добре.
    • Могу Лёшу спросить, есть ли у него «в прицеле» что-то на Провоста.  Ну а маски тут не сложные, можно и руками вырезать)
×
×
  • Create New...