Hartmann Posted November 6, 2016 Author Share Posted November 6, 2016 Я пришел к выводу, что та машина, гду у дамы с левого борта руки под кольцо белое заходят - это таки Р-400 (по патрубкам). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Маки Posted November 6, 2016 Share Posted November 6, 2016 4 и 5 пост - также обсуждение непонятностей с вооружением... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hartmann Posted November 6, 2016 Author Share Posted November 6, 2016 Да, чем дальше в лес тем толще партизаны... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Сергій Фляшко Posted November 6, 2016 Share Posted November 6, 2016 1 минуту назад, Hartmann сказал: Я пришел к выводу, что та машина, гду у дамы с левого борта руки под кольцо белое заходят - это таки Р-400 (по патрубкам). В In Action вообще утверждают что этот самолёт - "F"! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hartmann Posted November 6, 2016 Author Share Posted November 6, 2016 4 минуты назад, S48 сказал: В In Action вообще утверждают что этот самолёт - "F"! В таком случае, у него на моське должны быть воздухозаборники, как у "Ку" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Маки Posted November 7, 2016 Share Posted November 7, 2016 Углубился в вопрос. "Покурил" тему. Смеялся. Читаем: http://forum.largescaleplanes.com/index.php?showtopic=21780 " Thanks guys! I checked on Hyperscale and Steve already replied to a similar question. Seemingly the mistery is not going to be dissipated easily... Nonetheless, I got some interesting info: Even if they were exceptions, there were P-400s with what appear to be single tone paint jobs but all P-400's appear to have a recognition flare tube on the starboard gun access panel. "Air-a-cutie" doesn't have this vent that does not seem to be present on other P-39 variants. This seems to indicate that the P-400 hypothesis is probably wrong. Moreover, some P-39D (the P-39D-1s) had the 12 vent exhausts with the 20mm M1 gun and were used in squadrons flying the P-400s. Last but not least, this complies with the serial as Bell P-39D-1-BE used the 41-28257-28406 range. Such planes used .30 wing MGs rather than .303s. Consequently, I think that the P-39D choice begins to make more sense. According to this hypothesis, "Air a Cutie" would simply be a plain OD P-39D variant similar to the P-400 one (12 exhaust stacks & 20mm nose gun) that has been re-engined with a 6 exhaust stacks Allison engine when/before/after it was repainted. I'm not sure this is the final word but at least this is plausible! " То есть сделан вывод, что машина "Air-a-cutie" - точно не Р-400, потому как не имеет ракетницы, характерной именно для Р-400. Более того, утверждается, что некоторые P-39 D-1 имели выхлоп на 12 патрубков. Читаем январский номер Eduard Info, посвященный Кобрам над Гвинеей и с изображением "Air-a-Cutie" (кстати, с выхлопом на шесть (!) патрубков)... "Старая добрая Р-400 из Новой Гвинеи" ! Вот как-то так. Истина же осталась где-то в далеком 1943-м на знойных тропических аэродромах... Со всеми возможными вариантами полевых ремонтов, замен и перекрасок - как вечный компромисс между необходимым и имеющимся. " The 8th FG surely demonstrated that necessity is the mother of invention as theyeven rebuilt planes from wrecks. This may explain the seemingly odd featurescombination. " Eduard P-400.PDF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hartmann Posted January 10, 2017 Author Share Posted January 10, 2017 "Кобра" обратно на стапеле - погнали иппонцев! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.