Jump to content

F9F матчасть


Tali

Recommended Posts

Попались пару страниц, которые, наверняка будут интересны моделистам.

Чем отличается F9F-6 от F9F-8 
http://tailspintopics.blogspot.ru/2010/11/f9f-6-vs-f9f-8-cougars.html

 

Вот здесь полезное про отсекатели пограничного слоя.
http://tailhooktopics.blogspot.ru/2014/12/f9f-8-variations.html 

After looking at lots of pictures, my guess is that it was incorporated at some point between BuNo 141157 (no splitter plate) and 141172 (splitter plate) and was not retrofitted to earlier Cougars except for at least two -8s that were used for Grumman flight test. (The F9F-8Ps and F9F-8Ts were all produced with splitter plates.)

With two exceptions, I've not seen a picture of a overall-blue Cougar with the splitter plate. One is BuNo 131894, which appears to be dedicated to test, and the other is the sole Blue Angels' single-seat F9F-8 with a splitter plate, BuNo 144279 (it also had the mounting point for the inflight refueling probe).

Early gray/white F9F-8s did not have the splitter plate. Another exception to BuNo 141157 or earlier not having it is BuNo 141140, which did, shown here. Again, my guess is that this was a Grumman test article.

 

Ну и подборка отличных фото

http://www.warbirdinformationexchange.org/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=52828 

http://dansa.minim.ne.jp/CLUS-F9F-photo.htm 

 

Edited by Tali
Link to comment
Share on other sites

Максим, спасибо! Порадовал !

Предупреждение !!!  Если кому чего приглянулось на "эксчейндже" - качайте сразу ибо у них есть одна нехорошая черта - фотки через какое-то время исчезают навсегда.

Link to comment
Share on other sites

Я на разведчик смотрю, а они синими не были, насколько я успел фото изучить...

Ginter пишет, что синими из длинноносых были только первые два прототипа (127216 и 131063) .

т.е синего опять не будет ... ;)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Примечание к модели 1/48 Kitty Hawk F9F-8/F9F-8P

Just a note on this model - the tailplanes will need their elevators re-scribing in or the existing "panel lines" deepening.

The tailplanes were variable incidence I believe, but not "all flying" ( like an F-4s) - so there still needs to be an elevator  hinge line shown, with its balance outbound - see this pic of an -8T. Its the same on the -8 and 8P

 

http://cybermodeler....ma_tf-9j-13.jpg

 

http://tailhooktopics.blogspot.ru/2014/12/f9f-8-variations.html

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Новые сообщения на форуме

    • Да уж, підхід академічний до складання- якщо робити, то робити. Прям у стилі Валентина Мучічко 😁До речі, він на фейсбуці вже виходить на фінал зі своїм BV138. Почав обклеювати фольгою.
    • З поверненням. Хай все буде добре!
    • DimaADA, Sarmat - дякую!  Sarmat, РН с двох частин збирається - в одної зробив ножем паз на товщину міді та вклеїв суперклеєм. А якщо ти про білу детальку – це заготовка під хвостовий ліхтар – просто шматочок пластикового круглого профілю – зробив V-образний паз та приклеїв звичайним клеєм. А 
    • С возвращением!👏 Просто поражаюсь, как у людей так аккуратно получаются такие тонкие работы. Мне приходится маскировать все грунтом и покраской  А вот ту маленькую детальку на краю РН как крепил?
    • Это по сути ультраглянцевый лак типа Футуры, шагрень хоть и осталась, но поверхность стала заметно более гладкой, и смывка хорошо растекалась.
×
×
  • Create New...