Jump to content

AFV Club 1/48 U-2A/U-2C Dragon Lady - обсуждение наборов


Tali

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
5 hours ago, Genry said:

это как х с п сравнивать: модификации разные

ну допустим сверху С, а внизу А - у тебя есть инфа, что у них фонари различались?

Link to comment
Share on other sites

12 часа назад, Tali сказал:

у тебя есть инфа, что у них фонари различались?

Ты для начала ракурс оцени. если довернуть верхний фонарь по оси самолёта вправо, будет гораздо более корректное сравнение, с не столь огромной разницей. Ну, вопчем, ты понял. КГАМ

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Сегодня узнал, что в U-2C китайцы починили фонарь, но при этом оставили некоторые другие косячки - к счастью, менее заметные. 

U-2A-and-U-2C-canopies-AFV-Club.jpg

Цитатка с АРЦ:

Got my U-2C kit today from Lucky Model.  The fuselage halves have modified in the nose area and the top of the tail has been tweaked.  One thing that hasn’t changed is the too large upper wing root fairing.  The canopy and windscreen have been modified, with the windscreen being noticeably narrower than in the original U-2A boxing (might be a bit too narrow?).  A new set of intakes is included that the instructions label the “late model straight” intakes, but look more like the bulged intakes to me.  The original intakes are still in the kit for use on the “early” version.  You get a new camera package and new belly plate, although the previous Q-bay belly plates are still in there,  but not the previous camera package.  Other new/optional parts include slipper tanks, new IP, rear facing IR missile warning sensor on the right wing, full length dorsal spine, and exhaust sugar scoop.  Decals are for two ROC aircraft (one in black, one in dark blue), and a USAF bird in the gray Sabre paint scheme.

While its nice that they did something about the canopy (still not sure it’s quite right) and the tail, it’s disappointing that they didn’t fix the glaring wing root issue, and the inboard intake lips still have a weird S-shaped kink instead of being a slight, gentle curve to match the fuselage side.

Link to comment
Share on other sites

14 минуты назад, heliofly сказал:

Парни,а только я заметил ,что тема названа"ОСУЖДЕНИЕ НАБОРОВ?"

ОПЕЧУТКА?

Ну конечно. )

Хотя, не первый раз встречается и почему-то всегда в китайских моделях ))

Link to comment
Share on other sites

В 15.11.2018 at 13:33, Tali сказал:

Есть такое мнение...

46317738_2063496890360364_4334402843898281984_n.jpg

Перше фото зроблено з висоти людського зросту, друге - на рівні моделі. Можуть бути неточності у порівнянні.

Link to comment
Share on other sites

А на скрин с двумя моделями выше посмотреть? 

имхо, там с километра видно, что они у первой модели какую-то хрень изобразили

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Новые сообщения на форуме

    • - Зачем вам два Леопарда А7? - Вы чтооо??? Они же разные!!! (с)
    • Совершенно верно, но в авторскую тему про И-15 от AMG вставить несколько постов про Валентина, а потом еще развить родословную пресс-форм BV138… мне изначально показалось не лучшей идеей, поэтому я попытался сократить точки разветвления флуда в ветке. Но… гулять так гулять! 🙈😂
    • Я подозреваю, что кроме новой мастерской вы еще утеплили и гидроизолировали чердак
    • Чуть не забыл! Сегодня почта доставила мне большое пополнение наземной техники:
    • Есть такая проблема с этим элементом, на нем самая толстая подложка. Посмотрю что будет можно с ним сделать, может попробую чуть шлифануть после лака
×
×
  • Create New...